Permalänk
Medlem

Moderkort ?

hej undrar bara om man måste köpa en ny chassi ifall man köper ett nytt moderkort , förstår ju att inte alla pci platser kommer få plats men ändå ?

tacksam för svar

Visa signatur

Raz 66

Permalänk
Medlem

det brorsig på vad du har för chassi nu och vilket mobo du har nu och skall uppgradera till..

Visa signatur

/sys: P4 2.6C @ ~3,2 ghz, 4x256 Geil Platinum @ ~490mhz 1:1, PC 9800 Pro @ 396 / 340 (~orig.) l hdd: 1,09tb

Permalänk
Medlem

tj0 och välkommen till forumet. Tänkte bara ge ett råd framöver; Läs reglerna om du inte gjort det samt upptäck den fina lilla knappen som heter "sök" till höger under Sweclockers bannern uppe på sidan :).
Anledningen till att jag säger detta är bara för att på sistonde har man märkt en del upprepade frågor i froumet och det blir man snart trött på ;).

Angående din fråga så har det med formfaktorn på moderkortet att göra.. har du tex ett ATX format moderkort passar det i en ATX burk men inte i en mATX eller ITX burk. har du mATX eller ITX moderkort kommer de bägge att funka i ATX burkar och mATX men bara ITX kommer funka i ITX burken eftersom den är minst.

ATX är förövrigt den vanligaste formfaktorn. Så är formfaktorn ATX på moderkortet funkar det i ATX chassi Ska du köpa nytt kan du ge mig länkarna till grejorna så kan jag svara på om de passar lr ej..